sunnuntai 16. lokakuuta 2016

Aamu Arlandassa


Huomenta. Ja uniset terveiset Arlandan kakkosterminaalista.

Herätyskello soi 5.45. Enkä todellakaan ollut kymmeneltä nukkumassa. Onneksi bussit Flogstasta Uppsalan rautatieasemalle kulkevat hyvin ja kun asemalla hyppäsin lentokentälle menevään bussiin, optimistisesti ajattelin nukkuvani koko 40 minuuttia kestävän matkan. Optimistisesti indeed. Taisin kyllä torkahtaa, mutta hieman unetti edelleen kun kävelin terminaalin ovista sisään. Äidin pitäisi laskeutua vartin päästä.

Samalla hetkellä huomasin, että äidiltä oli tullut viesti. Lento on myöhässä, eikä ole vielä edes lähtenyt Helsingistä. Jaahas. Eihän siinä voinut kuin nauraa. Sen ainoan kerran kun neiti Mattila on enemmän kuin ajoissa, saapuvan vieraan lento on myöhässä. Onhan se nyt aika hauskaa.

Mutta mikäs tässä odotellessa. Sisääntuloaulasta löytyy Johan&Nyström, eli mulla on kaikki hyvin. Tilasin kupillisen etiopialaista kahvia, joka maistuu loistavalta. Pehmeältä ja just sopivan lempeältä tällaisiin aamutunnelmiin.

Terminaaliin on ripustettu kauniita jouluisia kransseja, joissa on lämpimän väriset punosvalot ja punaista nauhaa. Niistä tuli hyvä fiilis. Eihän jouluun ole kuin reilu kaksi kuukautta aikaa. Musta noi koristeet ei ole yhtään liian aikaisessa. Olen itse ehkä herännyt joulunodotukseen viime vuosina aika myöhään ja on usein tuntunut, että joulu ehtii mennä ennen kuin sitä ehtii edes fiilistellä. Siksi tulin tosi iloiseksi noista kransseista.

Näin sunnuntaiaamuna täällä on aika rauhallista. Ihmisiä on vähän liikkeellä ja ilmassa leijuu sellainen hieman hidas ja lämminhenkinen tunnelma. Mä oon aina tykännyt tosi paljon lentokentistä. Tom Hanksin tähdittämä Terminal iski muhun aikoinaan tosi kovaa. Pitäisi ehkä katsoa se uudelleen. Olen huomannut, että en kovin usein muista, mitä elokuvissa tapahtuu, mutta mulle jää hyvin tarkka muistijälki elokuvan aiheuttamista tunnetiloista. Terminaali liikutti ja muistelisin, että olin sen jälkeen hyvillä mielin.

Puhuttiin illalla pitkään puhelimessa poikaystävän kanssa ja menin nukkumaan tyynin ja onnellisin mielin. Ja niissä fiiliksissä myös heräsin.

"Saapuvat lennot" -taulu ilmoittaa, että äidin lento on juuri laskeutunut. Tää J&N:n kahvikuppi oli juuri sopivan kokoinen. Hitsi miten hyvä fiilis voi pienistäkin asioista tulla.

Seuraavaksi kohti Tukholmaa.

Ihanaa sunnuntaita (mun piti hetki miettiä, että mikäs päivä tänään olikaan)!

xx,

Anna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti