perjantai 29. maaliskuuta 2013

Vapaapäivä, jolloin en tehnyt mitään (järkevää)

Heippa!

Tänään on ollut jännä päivä. Siis ei sellainen "hui miten kertakaikkisen jännittävää", vaan sellainen "tää on mulle ihan uutta" -päivä. Ensinnäkin, tänään mä nukuin puoli yhteen ilman herätyskelloa (okei, huijasin, oli mulla herätyskello soimassa yhdeltätoista, mutta laiskotti enkä jaksanut nousta ja sitten heräsinkin puoli yhdeltä). Mulla on aina, myös vapaapäivinä, herätyskello soimassa, koska jotenkin hölmösti panikoin, että apua jos nukunkin kahteen ja menee koko päivä ohi. No, nyt mulla on edessä viisi kokonaista päivää vapaata töistä (en oo varma oliko mulla edes jouluna näin montaa vapaapäivää) ja mulla on jännä olo, koska kerrankin mun ei tarvitse tehdä mitään.

Tässä mä istun sohvalla tyhjänpanttina ja juon kahvia ja katselen ulos ikkunasta ja ihailen tota auringonpaistetta ja taidan kohta lähteä käymään Kampin K-kaupassa. Vaikka en mä periaatteessa kaupasta mitään tarvi, mutta tekee mieli käydä siellä.

Löysin iltapäivällä mun kirjahyllyn pokkarihyllyltä (kyllä, I has one) yhden pokkarin, jonka sain pari vuotta takaperin E:ltä joululahjaksi ja jota silloin yritin lukea huonolla menetyksellä. Pääsin ehkä sivulle 14 ja sitten en vaan pystynyt enää jatkamaan. Koko pokkari tuntui kertakaikkisen surkealta ja totaaliselta ajantuhlaukselta. Tänään, kun oli sellainen olo, että pakko tehdä jotain (kivasti nää yhteiskunnan normit laiskuutta ja tekemättömyyttä vastaan on iskostunut muhun), huomasin sen mun hyllyssä. Päätin antaa sille uuden mahdollisuuden.

Ja hyvä että annoin, tää pokkarihan on hillitön! Kyseessä on Marian Keysin Hurmaava Mies ja tää kertoo miehestä ja neljästä naisesta, joilla kaikilla on jonkinlainen suhden tohon mieheen. Oon nyt sivulla 102 ja jo ihan rakastunut tohon päähenkilö Lolaan, joka pakenee maalle särkynyttä sydäntään parantelemaan. Samaistun siihen niiiiiiin paljon (vaikken itse enää heart-broken olekaan). Lola on kolmekymppinen, pikkuisen pinnallinen ja hieman ylidramaattinen stylisti, joka tietää enemmän muodista kuin ajankohtaisista uutisista. Mahtava mimmi!


Toi kohta nauratti mua.

Lisäksi fiilailen jotenkin tosi paljon ton pokkarin tyyliä, jolla se on kirjoitettu.

Nyt meen pukemaan päälleni jotain kivaa. En tiiä onko kovin järkevää panostaa vaatteisiin, kun on tosiaan menossa yksin ruokakauppaan ja sinnekin lähinnä hortoilemaan, mutta whadda hell. Mielummin hortoilen kivoissa kuin rumissa vaatteissa. (Ketäköhän yritän huijata? Tv. Anna, joka yleensä hoipparoi lähikauppaan kulahtaneissa leggareissa, Uggeissa ja isossa parkatakissa.)

Huomenna ajattelin mennä kirjastoon vähän opiskelemaan. Tänään se ei ollut auki ja ehkä yksi vapaapäivä kaikista velvollisuuksista on ihan okei.

Pus,

Anna

ps. mun kolme kuukautta vanhasta rahapuustani on kuollut 1,5/4 kasvioksaa ja alan tulla epätoivoiseksi.  Laitoin sen nyt eilen mun ikkunalaudalle, jos se vaikka kaipaa vaan lisää auringonvaloa (I can relate). Puolikuolleet oksat eivät ole ainakaan vielä heränneet uudelleen henkiin (taitaa siis olla tää pääsiäisen uudelleenhenkiinheräämishomma huijausta koko juttu) MUTTA oon aika varma, että noi elossa olevat oksat ovat virkistyneet.

pps. tajusin just, että menihän Jeesukseltakin kolme päivää nousta kuolleista, joten ehkä armollisesti suon saman verran aikaa myös tolle rahapuulle. Eli sunnuntaiaamuna sietäisi sitten olla elossa koko puun oksineen kaikkineen! Toisaalta jos toi rahapuu nyt nukkuisi kuivuisi pois, voisin mennä reklamoimaan siitä Stockan kasviosastolle (josta sen siis ostin), koska sen myi mulle sellanen söpö kundi, joka sanoi ettei sitä tarvi kastella usein. Voisin heittäytyä kamalaksi kusipääasiakkaaksi, mutta lopulta luopuisin kaikista syytteistä jos se myyjäpoika veisi mut korvaukseksi läheiseen skumppa-baariin lasillisille. Sitten me rakastuttais eikä yksikään mun kasvi enää kuolisi, koska se myyjäpoika osaisi hoitaa niitä. Ja me elettäis onnellisina elämämme loppuun asti (ja mä ehkä hyötyisin Stockan henksueduista siinä sivussa). Loppu.


2 kommenttia:

  1. Marian Keyesin tuotanto on yks mun lemppareita! Oikeesti, kannattaa lukee ne muutkin kirjat. Niistä jää aina hyvä mieli ja vaikka teemoiltaan samoissa aiheissa pyörivätkin, niitä jaksaa lukea uudelleen ja uudelleen :) Rachelin loma on mun lemppari <3

    Hyvää pääsiäistä, Anna!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Alan olemaan sitä vakuuttuneempi, mitä pidemmälle tossa kirjassa pääsen! Miksen mä ole löytänyt näitä aikaisemmin (ja mä olen sentään hömppäpokkareiden suurkuluttaja kun sille päälle satun :D). Pistän ton Rachelin loman korvan taakse!

      Hyvää pääsiäistä sullekin Liti! :)

      Poista